U ponedjeljak, 10. travnja 2017., u župnoj crkvi Preslavna imena Marijina, održan je drugi (od tri u nizu) koncerata naslovljenih 'U ruke Tvoje, predajem Duh Tvoj'. Ovom veličanstvenom pred-uskrsnom glazbenom događaju sudjelovali su Akademski pjevački zbor Sveučilišta Josipa Jurja Strossmyera u Osijeku, Akademski pjevački zbor Stossmayer, Zbor mladih Preslavnog imena Marijina, Vokalni ansambl Brevis. Dirigentica je bila Antoaneta Radočaj Jerković; klavirski suradnici Davor Dedić i Ante Blažević.
Kao solisti nastupili su izabrani studenti solo pjevanja UAOS:
Solisti: Anja Papa (sopran), Gabrijela Škrabal (sopran), Mirna Vidović (alt), Blaž Galojlić (bariton). Isti se koncert već održao u Đakovu (u četvrtak 6. 04) u Đakovačkoj katedrali sv. Petra. Sutra (u srijedu 11. travanja) održat će se u Atriju Glavne straže Muzeja Slavonije u Osijeku (s početkom u 20 sati). Dakle, bit će to kompleks od tri Korizmena (quasi 'preduskrsna' koncerta) na kome je sudjelovalo čak 80 pjevača!
Sadržaj ovog koncerta bio je kompleksan: imao je dva dijela. U prvom, predstavila se Pergolesijeva sekvenca 'Stabat Mater dolorosa (nastala 1736.g.), kao jedno najslavnijih autorovih sakralnih djela. Uz masovan zbor (tehnički i tonski razrađen), nastupile su i dvije solistice (koje su usvojim izvedbama iznijele tragičnu dinamiku ove osobne drame). Sopranistica Gabrijela Škrabal (izvrsnog glasa, tehnički i dinamički razrađenog,' plačno' kolorirana u prvom stavku 'Stabat mater…') ili u drugom 'Gleda svoga milog sina' odnosno u dinamički izrađenom 'Rane drage'…. Odnosno, u duetu sa altisticom Mirnom Vidaković (npr. u stavku 'Koji čovjek ne bi plako', odnosno u melizmatično razrađenom desetom stavku ('Neka dođu ido mene') itd. Klavirski suradnik bio je Ante Blažević (orgulje), a sudjelovali su Ženski pjevački zbor Umjetničke akademije u Osijeku i vokalni ansambl Brevis.
Drugi dio ove koncertne večeri pripao je izvođenju suvremene kantate 'Septem Ultima Verba' mladog američkog skladatelja M. Johna Trotta (rođenog 1978. g.). Bila je to ujedno i Hrvatska praizvedba ovoga djela. Uz zbor, kojega je vodila sjajna) dirigentica A. Radočaj-Jerković, promijenils mu je 'boju' unoseći u njegov izričaj amerikanizirani, filmični stila (uze mnoge, neke tehničke interpretacijske novosti). Zbor je ovdje bio obogaćen fugiranim dijelovima, snažnom dinamikom ('Oče, oprosti' ...). Smisao ovog djela ove praizvedbe nosila su u svojim interpretacijama kontrastima u nastupu dviju solista; sopranistice Anje Papa (izvrsnih visine, čiste intonacije, razvijene dinamike i izražajnosti). U ovoj praizvedbi svojevrsno otkriće bio je mladi bariton Blaž Galojlić (posebno muzikalnom interpretacijom došao je do izražaja u dva posljednja stavka 'Bože moj …', i 'Oče, u Tvoje ruke …').
U drugom dijelu sudjelovali su još i Davor Dedić (klavir), Akademski pjevački zbor Umjetničke akademije Osijek, Akademski pjevački zbor Strossmayer, Zbor mladih Preslavnog imena Marijina. Kao asistenti zbora u ostvarivanju ovog projekta nastupili su Veronika Haedy, Majda Milinović i Jure Smajić.
Branka Ban
